Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

Η ταυτότητα της μέρας: Ζιζέλ


Το παραμύθι


Τι όμορφα που είναι στο χωριό μας! Όλοι έχουμε βγει στην πλατεία για το πανηγύρι!  Οι κοπέλες χορεύουν και τραγουδούν το ίδιο και τα αγόρια. Είμαι ένα μικρό αγόρι που του αρέσει να παρατηρεί τους χωρικούς ειδικά όταν γλεντούν και τραγουδούν!
-Πρόσεξε μικρή μου Ζιζέλ, ακούω την μαμά της , ο έρωτας είναι τυφλός αλλά και επικίνδυνος.
-Θα προσέχω μανούλα, απαντά η όμορφη κόρη.
Η Ζιζέλ είναι φίλη με ένα παλικάρι του χωριού. Ήταν φίλοι από παλιά όταν ακόμη ήταν μικρά παιδιά.
Ποιος είναι όμως αυτός ο όμορφος ξένος που ήρθε σήμερα στο χωριό; Θέλει να χορέψει με όλες τις κοπέλες μα πρώτα πρώτα με την Ζιζέλ. Ω! κι εκείνη ανταποκρίνεται στην πρόσκλησή του!
Μάλλον υπάρχει ένα ενδιαφέρον, μα τι λέω ο έρωτας φουντώνει στην καρδιά των δυο νέων.
Ο παιδικός της όμως φίλος, που νιώθει την ζήλια να του τρώει τα σωθικά, κάτι βρίσκει πίσω από τους θάμνους. Το βασιλικό σπαθί του Άλμπρεχτ!
Και να η βασίλισσα που έρχεται να δηλώσει, πως ο πρίγκιπας είναι αρραβωνιασμένος!
Τι θλίψη για την μικρή Ζιζέλ! Η φτωχή καρδία της δεν μπορεί να αντέξει και ξεψυχά στα χέρια του πρίγκιπα.


Στο χωριό όλοι γνωρίζουν τα Ουιλί. Είναι ξωτικά και νεράιδες, που θέλουν να κάνουν κακό στους άντρες που εξαπάτησαν τα κορίτσια. Μια από αυτές, τώρα είναι και η Ζιζέλ.
Όποιος άντρας περάσει από το ξέφωτο, θα τον κλείσουν στον κύκλο τους και θα τον αναγκάσουν να χορέψει όλη την νύχτα, αν δεν το καταφέρει θα χάσει την ζωή του.
Ποιος είναι αυτός ο άντρας που πλησιάζει;

Ο Άλμπρεχτ!
Τα ξωτικά ετοιμάζονται να τον παρασύρουν στον χορό τους. Η Ζιζέλ όμως τον αναγνωρίζει. Παρακαλεί την βασίλισσα των ξωτικών να μην του κάνει κακό. Θα χορέψει κι αυτή μαζί του.
Η βασίλισσα το δέχεται κι έτσι το ξημέρωμα βρίσκει τον Άλμπρεχτ να έχει σωθεί!



Μετά την ανάγνωση.

Η ιστορία είναι θλιβερή αλλά αληθινή. 
Μην διστάσετε να διαβάσετε τις ιστορίες στα παιδιά ας έχουν άσχημο τέλος. Πάντα στο τέλος έρχεται η κάθαρση κατά τον Αριστοτέλη.
Κι άλλα παραμύθια είναι αγαπημένα αλλά το τέλος δεν είναι αίσιο, μια και τα παραμύθια  είναι η μικρογραφία της ζωής.

Πως μπορώ να χορέψω την Ζιζέλ.

Μπορώ να χορέψω με τον πρίγκιπα.
Διαλέγουμε ένα θέμα για την Ζιζέλ (κορίτσι) κι ένα θέμα για τον πρίγκιπα (αγόρι) εναλλάσσουμε τα θέματα και τα παιδιά αναγνωρίζουν  τα μουσικά μοτίβα.
Χωρίζουμε το έργο σε σκηνές και διαλέγουμε την μουσική.



Μπορώ να φτιάξω κούκλες και να παίξω κουκλοθέατρο

Φτιάχνω μικρές δαχτυλόκουκλες και χορεύω μαζί τους.
Φτιάχνω μικρές νεράιδες με πλαστικά κουταλάκια και χορεύω.




 








Ζωγραφίζω ότι μου άρεσε από το παραμύθι.

Ενώνω τις ζωγραφιές και στην συνέχεια φτιάχνω το δικό μου εικονογραφημένο βιβλίο.

 








Δίνω το δικό μου τέλος

Αν δεν σου αρέσει το λυπηρό τέλος μπορείς εσύ να δώσεις ένα χαρούμενο;
Γράφεις έτσι μια νέα ιστορία!
Τι θα γινόταν αν η Ζιζέλ ξεχνούσε τον πρίγκιπα;
Τι θα γινόταν αν ο πρίγκιπας παντρευόταν την Ζιζέλ και όχι την άλλη κοπέλα;
Αν ο πρίγκιπας άφηνε το παλάτι και κατοικούσε για πάντα στο χωριό;

Βρες εδώ το βιβλίο και άκουσε την ιστορία.




Μπορείς να ακούσεις την μουσική του μπαλέτου και να εμπνευστείς για τις ζωγραφιές σου.




Δες εδώ κι ένα άρθρο που μας ενέπνευσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η χρήση της κούκλας.

         Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εισάγουμε ένα θέμα στην σχολική τάξη. Ένας από τους καλύτερους είναι: μια κούκλα. Κατά την διάρκ...