Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων πρακτικές προτάσεις.

Η μάθηση στην πράξη είναι καλό να γίνεται βιωματικά μέσα από έμπειρίες. Ποιές είναι αυτές οι εμπειρίες που αποκτά το παιδί μέσα στην σχολική τάξη;
Χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
  • Εμπειρίες που προκύπτουν όταν τα παιδιά μόνα τους δραστηριοποιούνται στην τάξη.
  • Εμπειρίες οργανωμένες από τον εκπαιδευτικό
  • Και τέλος εμπειρίες που προκύπτουν από την διαπραγμάτευση παιδιών και εκπαιδευτικού.

‘Οταν το περιβάλλον της σχολικής τάξης, σε οποιδήποτε εκπαιδευτική βαθμίδα, δομηθεί σωστά με πολυποίκιλα ερεθίσματα, τότε είναι φυσιολογικό το παιδί – ο μαθητής να αναπτύξει αισθητήρια ανάλογα του περιβάλλοντος.

Αυθόρμητες εμπειρίες από τα παιδιά

Τα παιδιά καθισμένα στην γωνιά της συζήτησης μοιράζονται προσωπικά συναισθήματα όπως ο πόνος για ένα ζωάκι που έχασαν , η για ένα παιχνίδι που καταστράφηκε και το αγαπούσαν πολύ. 





Η χαρά για μια οικογενειακή εκδρομή.

Οργανωμένες εμπειρίες από τον εκπαιδευτικό

Αν θέλουμε να διαμορφώσουμε εμείς το περιβάλλον και να οργανώσουμε αυτή την συζήτηση των μαθητών μας, μπορούμε να αρχίσουμε με την κούκλα των συναισθημάτων. Μπορεί να «φορέσει» το ανάλογο προσωπάκι και να μας ανακοινώσει την ιστορία της. Τα παιδιά συνεχίζουν με τις δικιές τους εμπειρίες.

Κούκλα συναισθημάτων

Η κούκλα αυτή έχει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι μεγάλη περίπου στο ύψος των παιδιών του νηπιαγωγείου. Ετσι το παιδί την έχει σαν φίλο του, την θεωρεί όμοιό του. Δεν έχει πρόσωπο αλλά μπορούμε να προσαρμόσουμε στην επιφάνεια του προσώπου με ειδικά velcro τα πρόσωπα της έκφρασης ένα για κάθε συναίσθημα (χαρά- λύπη- θυμός- φόβος)
φόβος
θλίψη









Σε δεύτερο επίπεδο μπορούμε να βρούμε εναλακτικούς τρόπους έκφρασης αρνητικών συναισθημάτων.
Παρουσιάζουμε φωτογραφίες στα παιδιά διαφόρων καταστάσεων και περιγράφουμε την εικόνα εκφράζοντας τα δικά μας συναισθήματα «τι μου άρεσε» 
 «τι με στεναχώρησε».











Μουσική ακρόαση

Ακούμε μουσικά κομμάτια και ανάλογα η χαρά διαδέχεται την θλίψη.

Ένα υπέροχο μουσικό κομμάτι από την ταινία Η λίστα του Σίντλερ είναι ανάλογο για συναισθήματα θλίψης.
θα το βρείτε εδώ 
https://www.youtube.com/watch?v=XNSsv86lsok

και ένα κομμάτι για συνασθήματα χαράς.
Πινόκιο
https://www.youtube.com/watch?v=SnZs0QTL820

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η χρήση της κούκλας.

         Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εισάγουμε ένα θέμα στην σχολική τάξη. Ένας από τους καλύτερους είναι: μια κούκλα. Κατά την διάρκ...