Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Ο Τάκης, η κούκλα της τάξης μας, μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.



     Ο Πέτρος από την τάξη της κυρίας Βερενίκης μας εμπιστεύεται τις σκέψεις του για τον Τάκη την κούκλα της τάξης τους.

Πάντα η κυρία Βερενίκη μας έφερνε τον Τάκη στην τάξη. Ο Τάκης είναι φίλος μας. Μπορεί να είναι μια κούκλα και αυτό το ξέρουμε όλοι αλλά εμείς τον αγαπάμε και παίζουμε μαζί του. Μαθαίνει μαζί με μας. Μαζί του το παιχνίδι γίνεται πολύ διασκεδαστικό . Σήμερα η κυρία Βερενίκη τον έβαλε ανάμεσα μας για να μας μιλήσει και αυτός για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Νικόλας: Εμείς πήγαμε στο χωριό του μπαμπά.  Περάσαμε πολύ όμορφα! Ο παππούς με γύρισε σε όλες τις γειτονιές του χωριού και τραγούδησα τα κάλαντα.

Φιλιώ: Κι εγώ τραγούδησα τα κάλαντα στην γιαγιά Φιλιώ! Της άρεσε πολύ το τραγούδι μου και κάθε τόσο με φιλούσε και έλεγε πόσο μεγάλη κοπέλα έγινα !
Κάθε παιδί είχε να πει και κάτι διαφορετικό. Ο Τάκης είπε κι αυτός με την σειρά του για την βασιλόπιτα που έκοψαν στο σπίτι. 



Καταλαβαίναμε πως η κυρία  Βερενίκη τον κρατούσε και μιλούσε για αυτόν αλλά αυτό δεν μας ενοχλούσε. Ο Τάκης ήταν φίλος μας.



Καμιά φορά όταν με στεναχωρεί κάτι πρώτα σε αυτόν το λέω. Τον εμπιστεύομαι και ξέρω πως δεν θα με μαρτυρήσει.
Να τώρα κάθεται στην θέση του και μας βλέπει που ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση από τις διακοπές μήπως είναι καλό να φτιάξω μια ζωγραφιά και για αυτόν;
…………………………………………………………………………….

 το θεωρητικό κομμάτι

Η κούκλα της τάξης είναι μια κούκλα του κουκλοθέατρου που άφησε  το παραβάν του κουκλοθεάτρου και πήρε την θέση της ανάμεσα στα παιδιά. Την βοηθά για αυτό το μέγεθός της. Είναι περίπου 50 εκατοστά και αρκετά μεγαλύτερη από την γαντόκουκλα. Είναι κατασκευασμένη με την τεχνική της persona doll ώστε να είναι πιο εύκολη στον χειρισμό. Για αυτό και είναι η πρώτη κούκλα που θα παρουσιάσουμε στα παιδιά και θα τα προτρέψουμε να την χειριστούν.
Τα παιδιά μπορούν να την αγκαλιάσουν αλλά βρίσκει και μια ωραία θέση στα γόνατα της κυρίας Βερενίκης.  Το «μάθημα» με την συμμετοχή της κούκλας γίνεται πιο διαδραστικό και πιο ενδιαφέρον για τους μικρούς   μαθητές.  Ο Τάκης ακολουθεί τους κανόνες της τάξης έτσι τα παιδιά συμμορφώνονται πιο εύκολα σε αυτούς. Μέσα από το παιχνίδι γνωρίζουν πιο εύκολα καινούριους κόσμους.



Γιατί να διαλέξουμε την κούκλα της τάξης;

Η κούκλα βοηθά στην διδασκαλία σαν διδακτικό μέσο.
  • Αυξάνει τους δείκτες κινήτρων μάθησης.
  • Μειώνει την αδιαφορία των παιδιών.
  • Αυξάνει την γλωσσική τους  ανάπτυξη.

Σε ποια παιδιά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σαν μέσο την κούκλα της τάξης;

Όλα τα παιδιά θα ήθελαν να είναι φίλοι του Τάκη ή όπως αλλιώς ονομάσουμε τον φανταστικό μας φίλο. Τα μικρότερα παιδιά σίγουρα θα χαρούν την παρέα του και η μάθηση όπως προείπαμε θα γίνει πιο αποτελεσματική.  Υπάρχει όμως και κάποιο άλλο
στοιχείο που κάνει μια κούκλα διαφορετική: Το παιδί δίνει στις κούκλας μια «ζωή δική τους» αλλά συγχρόνως μπορεί να ελέγχει και τις κινήσεις τους.  Στην διάρκεια αυτής της δραστηριότητας γίνεται και η προβολή των συναισθημάτων του στην κούκλα.
Όταν η τάξη μας έχει μικρότερα παιδιά η αποτελεσματικότητα της χρήσης της κούκλας φαίνεται εντονότερα μια που αναπτύσσεται και η αυτοεκτίμησή τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η χρήση της κούκλας.

         Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εισάγουμε ένα θέμα στην σχολική τάξη. Ένας από τους καλύτερους είναι: μια κούκλα. Κατά την διάρκ...