Ανιμισμός
Όταν το παιδί
βρίσκετε στην ηλικία των πέντε μέχρι τα επτά χρόνων διάγει την εποχή του εγωκεντρισμού. Ερμηνεύει
τα πάντα γύρω του με βάση την προσωπική του άποψη και τα δικά του βιώματα.
Νιώθει σαν αυτό να βρίσκετε στο κέντρο του κόσμου και όλα να κινούνται γύρω
του. Ο τρόπος ερμηνείας του περιβάλλοντός του με αυτόν τον τρόπο φαίνετε και
στον τρόπο σκέψης του αλλά και στον τρόπο επικοινωνίας του. Ο εγωκεντρισμός
παρουσιάζετε με δύο μορφές κατά τον μεγάλο παιδαγωγό Piazet σαν άμεσος και σαν έμμεσος.
Ο έμμεσος
εγωκεντρισμός μπορεί να πάρει την μορφή του ανιμισμού. Το παιδί σ αυτή την ηλικία και στην νοητική φάση δίνει ψυχή στα άψυχα. Και από την άλλη μεριά
για να κατανοήσει έννοιες αφηρημένες χρειάζεται
να προσωποποιηθούν αυτές για να γίνουν αντιληπτές
.
Πάνω σε αυτή την
παιδαγωγική αρχή στηρίξαμε την ιδέα κατασκευής της εκπαιδευτικής κούκλας. Δίνουμε μορφή σε έννοιες
αφηρημένες και προσωποποιούμε καταστάσεις που η σκέψη και η αντίληψη του μαθητή
δεν μπορεί να κατανοήσει μόνο με τον
λόγο .

Υπάρχουν δύο ακόμη στοιχεία που κάνει την θεατρική πράξη πιο συναρπαστική ,το
στοιχείο της ευχαρίστησης ( η γνώση κατακτιέται με δημιουργικό ενεργητικό
τρόπο) το στοιχείο της κοινωνικότητας ( συμμετέχω – «παίζω» με τον φίλο μου το
δρώμενο). Και τα δύο αυτά στοιχεία δεν εμπεριέχονται στην παραδοσιακή
διδασκαλία.
Εδώ βασίσαμε την
προσπάθειά μας μέσα από μια θεματική έκθεση κούκλας να μεταφέρουμε γνώσεις αλλά και να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές
να εξωτερικεύσουν συναισθήματα , να συμμετάσχουν σε κοινές δράσεις ώστε η γνώση
να κατακτηθεί αβίαστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου