Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Η χρήση της κούκλας.


       

 Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εισάγουμε ένα θέμα στην σχολική τάξη. Ένας από τους καλύτερους είναι: μια κούκλα.
Κατά την διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του παιδιού η σκέψη του χαρακτηρίζεται από τον ανιμισμό.






Οι κούκλες του συμβολικού παιχνιδιού τραβούν την προσοχή τους, τις νιώθουν σαν να είναι ζωντανά πλάσματα. Τους προσδίδουν πολλούς διαφορετικούς ρόλους στο παιχνίδι. Αναγνωρίζουν τις κούκλες σαν ένα φυσικό και αναπόσπαστο κομμάτι του δικού τις κόσμου. Οι έρευνες σημειώνουν πως το παιχνίδι με τις κούκλες (του συμβολικού παιχνιδιού) έχει έναν σημαντικό ρόλο στην κοινωνική , συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού



Σημαντικά αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν πως η παρέμβαση της κούκλας:
·         Αυξάνει την δυναμική των στρατηγικών διδασκαλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
·         Ανεβάζει τους δείκτες των κινήτρων μάθησης
·         Μειώνει τους δείκτες έλλειψης ενδιαφέροντος για μάθηση
·         Αυξάνει τα επιτεύγματα στην γλωσσική ανάπτυξη.

Δεν χρειάζεται να πλατειάσουμε άλλο θεωρητικά για την χρήση της κούκλας και θα σας πούμε ένα απλό παράδειγμα για να σας πείσει:
Κρατήστε μια κούκλα στο χέρι ακόμη και ένα μικρό αρκουδάκι του παιδιού σας και αμέσως αυτό θα πάρει ζωή και θα αρχίσει να ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου. Τα παιδιά σας ή οι μικροί σας μαθητές δεν θα βλέπουν πια εσάς που κινείται την κούκλα αλλά την ίδια την κούκλα. Αν αυτή την κίνηση την κάνει ένα παιδί θα έχει περισσότερο ενδιαφέρον μια και αυτό θα προβάλει στην κούκλα πτυχές του χαρακτήρα του που δεν τις βλέπουμε.

Μέσα από την κούκλα το παιδί δημιουργεί μια διαδικασία «προβολής» ο εσωτερικός του κόσμος προβάλλεται στην κούκλα και η κούκλα πλέον λειτουργεί «σαν να είναι το παιδί», έτσι παρέχεται η δυνατότητα στο παιδί να εκφράσει τον εαυτό του και να χρησιμεύσει σαν έξοδος για τα συναισθήματά του. Διαμέσου της κούκλας τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα και «καθώς πρέπει» τα συναισθήματά τους χωρίς κανένα φόβο ή ενοχή.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου